Tuesday, March 30, 2010

Siti Hampir Putus Asa Di Korea

HAMPIR putus asa dibuatnya apabila memikirkan tentang kelulusan produk kecantikannya, SimplySiti semasa Jabatan Agama Islam (Jakim) membuat pemeriksaan di Korea.Selaku pengasas produk tersebut, penyanyi terkenal Datuk Siti Nurhaliza berkata pengalaman itu membuatkan dirinya tidak senang duduk dan berdebar-debar.“Korea bukan sebuah negara Islam. Tetapi setelah Jakim membuat pemeriksaan terhadap pekerja, kebersihan dan persekitaran, alhamdulillah saya sangat bersyukur ia mencapai prosedur yang diinginkan,” kata Siti ketika majlis pelancaran produknya baru-baru ini.Dengan tagline 'Rahsiaku kini milikmu...', rangkaian kosmetik dan penjagaan kulit wanita itu menampilkan SimplySiti C Bright , SimplySiti New Age, SimplySiti Acne Solution.Rangkaian kosmetik SimplySiti termasuklah rangkaian Wajah Sempurna, rangkaian mekap mata SimplySiti Mata Bercahaya dan rangkaian mekap bibir SimplySiti For Your Lips Only .Disebabkan mahu menghasilkan produk yang benar-benar berkualiti, Siti bersama ‘orang kuat’ SimplySiti sanggup terbang berulang-alik ke Korea.Menurutnya, negara tersebut merupakan antara negara terbaik dalam menghasilkan produk kosmetik dan penjagaan kulit.Siti akui dia tidak kisah untuk mengeluarkan belanja yang besar semata-mata untuk menghasilkan produk yang berkualiti.“Kita menggunakan kaviar atau telur ikan salmon yang sangat mahal untuk menghasilkan SimplySiti New Age.“Produk itu juga menggunakan bahan utama lain seperti Kolagen Hydrolyzed, Ekstrak Daun Prunella Vulgaris dan Adenosin.“Sementara SimplySiti C Bright dihasilkan daripada Bunga Opuntia Tuna atau Ekstrak Batang (Napol), Ekstrak Pinus Strobus (Pokok Pain Korea) dan Arbutin. SimplySiti Acne Solution pula menggunakan Enzim Papain, Pokok The dan Ekstrak Kulit Willow,” jelasnya lagi mengenai kandungan antara produk-produk itu.Dengan mengaplikasikan nama-nama lagu popularnya, Siti memilih untuk menamakan gincu dan pembayang matanya dengan nama lagu Janji Kasih, Wajah kekasih, Aku Cinta Padamu dan Cinta Ini.Produk keluaran SimplySiti Sdn Bhd yang dirumus secara saintifik dan telah terbukti secara klinikal itu telah bekerjasama dengan syarikat penyelidikan estetika kecantikan di Korea menggunakan teknologi nano.Ini bermaksud bahan aktif dalam produk ini lebih cepat diserap ke dalam kulit untuk menghasilkan kulit yang lebih licin, sihat dan berseri.Produk SimplySiti boleh didapati di hampir 200 buah kedai Watson seluruh negara termasuk beberapa kiosk yang akan dibuka di JB Sentral, Johor Baru pada April ini.Selain itu, Siti akan memasarkan produknya di Indonesia, Singapura, Brunei dan negara Timur Tengah.- mStar

02 April 2010 11:27
Impian Siti Terbit Album Inggeris Belum Tercapai


Siti diraikan dalam sambutan ke15 tahun sebagai anak seni. SEMALAM genap 15 tahun kerjaya Datuk Siti Nurhaliza mengharungi jerit perih kehidupannya sebagai seorang bintang ternama.Jangka masa itu bukanlah sesuatu yang singkat baginya untuk berada di tempat yang selesa seperti hari ini. Dia berjaya meletakkan dirinya kepada satu tahap lain dalam industri ini.Namun dia mengakui apa yang diperolehinya hari ini bukan semudah yang disangkakan dan dilihat. Sebaliknya ia adalah hasil usahanya berkerja keras sehingga menjadi penyanyi nombor satu negara."Saya sedar sudah 15 tahun saya berada dalam industri hiburan, biarpun bukan satu tempoh masa yang lama berbanding penyanyi lebih senior daripadanya namun begitu dia berbangga dengan pencapaiannya hari ini."Apa yang saya hajati dari awal bergelar artis kini sudah pun tercapai antaranya ingin mengadakan konsert pada umur 20 tahun, menjuarai pertandingan di luar negara, membuat persembahan di Royal Albert Hall, jumpa idola saya Celine Dion dan banyak lagi."Saya gembira dengan perjalanan kereir saya. Namun ia bukan datang bergolek, saya berkerja keras untuk sampai ketahap ini," jelasnya yang dalam perancangan menganjurkan majlis sambutan ulang tahun ke 15 sebagai artis.Bagaimanapun Siti mengakui ada beberapa impiannya yang masih belum tercapai dan berharap dapat melaksanakannya dalam masa terdekat ini."Ada lagi impian saya yang belum tercapai iaitu untuk terbitkan album dalam bahasa inggeris, dan mengadakan konsert dengan konsep tradisional."Saya harap dapat merialisasikan impian tersebut dalam jangka masa terdekat iaitu dua atau tiga tahun ini," katanya.Tambahnya lagi, dia berasa terharu dengan sambutan peminat yang masih setia daripada awal hingga ke saat ini."Siti Rasa direstui dengan sokongan peminat yang tidak pernah jemu. Kelmarin selepas rakaman program muzik-muzik peminat-peminat saya berkumpul sambil mengucapkan tanda sokongan mereka," katanya yang bakal menjayakan minggu setiausaha yang dianjurkan oleh Shah Alam Convention Centre (SSCC Convec) pada 27 dan 28 April ini.Sementara itu, sempena malam setiausaha tersebut Siti akan digandingakan bersama teman baiknya Kris Dayanti (KD) dengan mendendangkan sebanyak 15 buah lagu popular mereka berdua."Ini merupakan kali pertama saya dan KD bergabung tenaga satu pentas yang sama. Saya menjanjikan persembahan yang terbaik dari kami."Selain itu kami juga akan bawakan lagu-lagu dalam album CTKD," jelasnya yang bakal mengunakan khidmat pengubah lagu Aubrey Suwito.Menjanjikan konsep yang lebih santai dan banyak gimik menarik yang bakal dirancang."Saya akan berbincang dengan KD untuk persembahan kami, mungkin kami akan bawa gimik-gimik yang manarik sepanjang dua malam itu."Saya berharap ia mendapat sambutan daripada syarikat-syarikat yang mahu menghiburkan setiausaha mereka," jelasnya.Harga tiket serendah RM 350, RM 500, RM 700, RM 10,000 (semeja), dan RM 20,000 (semeja


Siti Lancar Produk Kecantikan SimplySiti
Oleh SITI AZIRA ABD AZIZ
Siti bersama produk kosmetik SimplySiti ketika majlis pelancaran di Hotel Mandarin Oriental, Kuala Lumpur, hari ini. - Foto oleh AZMAN GHANI
KUALA LUMPUR: Buat julung kalinya, penyanyi terkenal Datuk Siti Nurhaliza melancarkan rangkaian produk kecantikannya, SimplySiti di Hotel Mandarin Oriental, di sini, semalam.
Dengan tagline 'Rahsiaku kini milikmu...', rangkaian kosmetik dan penjagaan kulit wanita itu menampilkan SimplySiti C Bright , SimplySiti New Age, SimplySiti Acne Solution.
Rangkaian kosmetik SimplySiti termasuklah rangkaian Wajah Sempurna, rangkaian mekap mata SimplySiti Mata Bercahaya dan rangkaian mekap bibir SimplySiti For Your Lips Only .
“Alhamdulillah,setelah dua tahun saya membuat analisis dengan bantuan AC Nielsen,akhirnya ia berjaya dihasilkan dan dipasarkan.
“Memang sudah lama saya ingin menghasilkan produk kecantikan sendiri,kini ia menjadi kenyataan.
“Berkat pengalaman menggunakan banyak produk kecantikan dan berjumpa dengan ramai mekap artis, akhirnya terhasillah SimplySiti, katanya ketika majlis pelancaran itu.
Menariknya,Siti bukan sahaja menghasil dan menjual produk-produk itu malah turut menggunakannya.
“Saya mengambil masa berbulan-bulan untuk mencuba produk saya terutama krim Simply 5 yang lebih memudahkan rutin harian. Beberapa kali saya menukar formula untuk menyesuaikan tekstur muka dengan cuaca di Malaysia.
“Ia memberikan lima elemen penting rawatan muka seperti melembapkan, merawat (mencerah, melawan penuaan atau anti-jerawat), perlindungan UV (SPF 20, PA++), dan bedak asas (cecair) dalam satu langkah.
“Yang penting,produk-produk saya halal dan boleh memudahkan wanita Islam untuk menunaikan solat, jelasnya lagi.
Menurutnya, jenama SimplySiti digunakan kerana mencerminkan gaya hidupnya yang praktikal,mudah tapi sentiasa menawan.
Siti berkata, walaupun kumpulan sasaran asal adalah kaum wanita, namun tidak salah jika golongan lelaki hendak mencuba produk penjagaan kulit itu sekiranya sesuai dengan mereka.
Konsep jenama SimplySiti adalah khusus untuk memberikan wanita masakini pada setiap peringkat usia satu penyelesaian untuk kelihatan menawan dalam masa yang singkat dan pada harga berpatutan.
Produk keluaran SimplySiti Sdn Bhd yang dirumus secara saintifik dan telah terbukti secara klinikal itu telah bekerjasama dengan syarikat penyelidikan estetika kecantikan di Korea menggunakan teknologi nano.
Ini bermaksud bahan aktif dalam produk ini lebih cepat diserap ke dalam kulit untuk menghasilkan kulit yang lebih licin, sihat dan berseri.
Produk SimplySiti boleh didapati di hampir 200 buah kedai Watson seluruh negara termasuk beberapa kiosk yang akan dibuka di JB Sentral, Johor Baru pada April ini.


Siti perkenal SimplySiti

Oleh Farihad Shalla Mahmudfarihad@bharian.com.my2010/03/31


SITI Nurhaliza mengenakan gincu SimplySiti ketika majlis pelancaran di Hotel Mandarin Oriental, semalam.Produk guna teknologi nano sudah berada di pasaran

KUALA LUMPUR: Hasrat penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza untuk memiliki produk kecantikannya sendiri tercapai apabila beliau memperkenalkan rangkaian kosmetik dan produk penjagaan kulit pertamanya, SimplySiti.
Siti berkata, produk yang dihasilkan menggunakan teknologi Nano itu sudah pun berada di pasaran sejak dua minggu lalu.


“Selepas hampir dua tahun produk ini menjalani proses pembangunan dan penyelidikan di Korea, barulah kami bersedia untuk memasarkannya. Alhamdulillah saya bersyukur kerana impian saya untuk memiliki produk kecantikan sendiri termakbul dengan kelahiran SimplySiti. “Selain harganya yang berpatutan, saya yakin produk ini akan mendapat tempat di hati khalayak kerana penghasilannya menepati piawaian dan apa yang lebih penting ia mendapat sijil pengesahan halal daripada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim),” kata Siti ketika ditemui pada majlis pelancaran SimplySiti di Hotel Mandarin Oriental di sini, semalam. Sebagai permulaan, SimplySiti Sdn Bhd hanya mengeluarkan produk penjagaan muka dan kosmetik yang merangkumi semua jenis alat solek antaranya pencuci muka, penyegar, pelembab, bedak asas, gincu, pemerah pipi dan pengilat bibir. “Memang kami merancang untuk memperkenalkan lebih banyak produk selepas ini seperti makanan kesihatan dan minyak wangi,” kata penyanyi yang popular dengan lagu Biarlah Rahsia ini. Selain Siti, SimplySiti turut ditunjangi suaminya, Datuk Seri Khalid Mohd Jiwa bersama dua rakan kongsi lain. Pada majlis itu, Siti turut menghiburkan tetamu yang hadir dengan lagu yang digubah khas sempena pelancaran produknya berjudul Rahsiaku Milikmu.


Siti Nurhaliza keluar produk kosmetik
2010/03/31

KUALA LUMPUR: Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Tarudin kini beralih tumpuan menjadi ahli perniagaan apabila melancarkan rangkaian produk kosmetik dan penjagaan kulit jenama sendiri, SimplySiti.Produk yang di formula menggunakan kepakaran teknologi nano dan diproses di Korea khusus untuk keperluan wanita tempatan itu turut diiktiraf halal serta selamat digunakan oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim).
Siti Nurhaliza berkata, pelaburan besar dibuat untuk menghasilkan produk kecantikan bermutu merangkumi penjagaan kulit SimplySiti C Bright, SimplySiti New Age dan SimplySiti Acne Solution selain Krim Simply 5 yang istimewa.
Katanya, bagi produk kosmetik pula mengetengahkan mainan warna yang menarik, sesuai untuk semua golongan yang mahu kelihatan cantik dengan setiap satu daripadanya dinamakan sempena tajuk lagu popularnya.
“Semua produk SimplySiti akan dipasarkan di lebih 200 rangkaian farmasi Watson seluruh negara dan pasar raya Jusco, selain April ini bakal menyaksikan SimplySiti tampil dalam bentuk kiosk dengan pembukaan pertama di JB Sentral, Johor Bahru.
“Produk ini juga diharap mampu menembusi pasaran negara luar terutama jiran terdekat iaitu Singapura, Brunei dan Indonesia selain Timur Tengah memandangkan ia diiktiraf halal oleh Jakim.
“Produk ini dijamin mampu memenuhi keperluan wanita selaras hasrat Siti mahu berkongsi rahsia kecantikan dengan semua orang terutama peminat,” katanya.


Dato’ Siti Nurhaliza Lancar Produk SimplySiti
Pada jam 3 petang tadi (30 Mac 2010), penyanyi No. 1 Malaysia, Dato’ Siti Nurhaliza telah melancarkan rangkaian kosmetik dan penjagaan kulit SimplySiti di dalam satu majlis meriah bertemakan warna putih kapas – Majlis Pelancaran SimplySiti di Grand Ballroom, Hotel Mandarin Oriental Kuala Lumpur.
Itulah berkat pengalaman menggunakan banyak produk kecantikan dan berjumpa dengan ramai mekap artis, akhirnya terhasillah SimplySiti. Maka tercapailah impiam Siti Nurhaliza untuk menghasilkan produk kecantikan sendiri. Bukan kerja yang mudah kerana beliau mengambil masa selama 2 tahun untuk buat kajian dengan bantuan AC Nielsen.
Sebenarnya, produk ini bukan sahaja sesuai untuk wanita, tapi untuk lelaki metroseksual pun boleh menggunakannya. Tapi kenalah tahu serasi ke tak dengan kulit muka anda.
Di majlis ini juga ada kejutan untuk Siti Nurhaliza. Dengan usaha suaminya, Datuk Khalid, ulangtahun ke-15 penglibatan Siti Nurhaliza dalam dunia seni telah diraikan.
1 April adalah tanggal yang begitu bersejarah untuk anak jati Kuala Lipis, Pahang ini. Dan sempena dengan itu, Budiey dedikasikan video ini untuk beliau:
Dengan SimplySiti, kini wanita boleh memperolehi jenama yang mereka yakini, yang memahami citarasa kejelitaan dalam kaum wanita… kecantikan secara mudah, menjimatkan masa dan wang kerana harganya sangatlah murah, paling mahal pun dalam RM80 sahaja iaitu krim serum. Selain mencerminkan gaya hidup cara Dato Siti, SimplySiti ini sangat praktikal, di mana bagi Siti dengan adanya produk ini, peminat akan terasa dekat lagi dengan beliau. Yelah, bangun pagi aje sapu krim… mesti selalu Siti dekat di hati para peminat.
Selama 15 tahun mencebur diri dalam bidang hiburan, Siti telah banyak belajar dan menimba pengalaman dari pakar tentang cara penjagaan kulit wanita Asia dan mengaplikasikan make up sesuai dengan kulitnya.
Jadi, apakah formula produk ini?
Teknologi nano, satu teknologi yang sekarang ini disebut-sebut menjadi formula untuk produk SimplySiti. Teknologi Nano yang digunakan adalah partikel bersaiz sangat halus pada kadar 5onm yang didapati dalam semua rangkaian produk ini. Ini bermakna bahan aktif ini lebih cepat diserap ke dalam kulit. Ia berkesan untuk menyembuh, menyuburkan, melembapkan dan melindungi kulit untuk menghasilkan kulit yang lebih licin, halus, sihat dan berseri…mmm pastinya kulit gebu cantik macam Siti. Hehe.
Selain menjadi salah seorang peragawati yang memperaga produk kecantikan & kosmetik, di majlis yang sangat grand ini, Siti telah menunjukkan kemahiran menjadi mak andam dengan memilih seorang wartawan menerusi cabutan bertuah. Dan Budiey nak ucapkan kepada kawan Budiey dari Mstar Online iaitu Azira yang telah bernasib baik. Apa lagi, gementar seluruh badan Azira apabila diminta naik ke pentas. Bukan mudah nak dapatkan peluang macam ni, bila lagi nak merasai wajah disolek dan ditatarias oleh seorang diva paling popular kat Malaysia ni. Kebetulan pula si Azira ni, selalu aje bertemu dengan Siti Nurhaliza untuk menemubual.
Okay kita tengok sebelum dan selepas Azira ni disolek:
Sebelum disolek:
Selepas disolek:
Budiey ingin mengucapkan jutaan tahniah buat Dato’ Siti Nurhaliza atas kejayaan ini.
Betapa sibuknya jadual Siti Nurhaliza hari ini. Setelah selesai majlis pelancaran ini, beliau ke NAR Records untuk merakam sebuah lagu untuk Kempen Kami Prihatin.
Maka terbongkarlah satu rahsia tentang berita gembira yang ingin dikongsikan selama ini kepada masyarakat dan peminat khususnya. Sesuatu yang Siti idamkan – mahu berkongsi rasa gembira untuk berkongsi pengalaman peribadi tentang kecantikan yang dimilikinya.
Dengan tagline ‘Rahsiaku kini milikmu…’, rangkaian kosmetik dan penjagaan kulit wanita itu menampilkan SimplySiti C Bright, SimplySiti New Age, SimplySiti Acne Solution. Rangkaian kosmetik SimplySiti termasuklah rangkaian Wajah Sempurna, rangkaian mekap mata SimplySiti Mata Bercahaya dan rangkaian mekap bibir SimplySiti For Your Lips Only .
“Saya mengambil masa berbulan-bulan untuk mencuba produk saya terutama krim Simply 5 yang lebih memudahkan rutin harian. Beberapa kali saya menukar formula untuk menyesuaikan tekstur muka dengan cuaca di Malaysia. Ia memberikan lima elemen penting rawatan muka seperti melembapkan, merawat (mencerah, melawan penuaan atau anti-jerawat), perlindungan UV (SPF 20, PA++), dan bedak asas (cecair) dalam satu langkah. Yang penting, produk-produk saya halal dan boleh memudahkan wanita Islam untuk menunaikan solat.”
Menurutnya, jenama SimplySiti digunakan kerana mencerminkan gaya hidupnya yang praktikal,mudah tapi sentiasa menawan.
Sebagai intro, Dato’ Siti Nurhaliza telah mempersembahkan sebuah lagu tema yang berjudul SimplySiti. Lagu yang sangat istimewa bagi Siti. Lirik lagu SimplySiti ini ditulis oleh Siti Nurhaliza sendiri dan iramanya dibuat oleh Audy Mok. Lagu yang menceritakan segala tentang idaman dan cita-cita Siti untuk berkongsi rahsia dengan peminatnya.
Pengacara Naz Habibur Rahman yang pernah menjadi hos MyStarz LG telah mengendalikan majlis pada petang tadi.
Selain persembahan pembukaan daripada penyanyi popular ini, ada sesi chi chat Siti Nurhaliza bersama hos tentang produk SimplySiti. Dari proses penjenamaan, brainstorming, kajian, mendapatkan label halal dari JAKIM dan sehinggalah produk ini berjaya dihasilkan.
Konsep jenama SimplySiti adalah khusus untuk memberikan wanita masakini pada setiap peringkat usia satu penyelesaian untuk kelihatan menawan dalam masa yang singkat dan pada harga berpatutan.
Produk keluaran SimplySiti Sdn Bhd yang dirumus secara saintifik dan telah terbukti secara klinikal itu telah bekerjasama dengan syarikat penyelidikan estetika kecantikan di Korea menggunakan teknologi nano.
Ini bermaksud bahan aktif dalam produk ini lebih cepat diserap ke dalam kulit untuk menghasilkan kulit yang lebih licin, sihat dan berseri.
Produk SimplySiti boleh didapati di hampir 200 buah kedai Watson seluruh negara termasuk beberapa kiosk yang akan dibuka di JB Sentral, Johor Baru pada April ini.
Okay, jom kita tengok siapa yang hadir… dan yang Budiey sempat jumpa…
Zetty, penerbit ekskutif drama Spa Qistina pun hadir… oo sedara Siti ni.. lupa lak.
Wartawan Melodi, Michelle Wee pun hadir. Serba putih. Penat katanya eh?
Penerbit ekskutif drama Spa Qistina, Zetty pun hadir… ooo lupa, dia kan sedara CT.
Siti juga telah menjemput 3 orang jurusolek yang pernah bekerja dengannya.
Seorang jurusolek wanita cuba untuk mengaplikasikan produk SimplySiti
Dan Zahnita antara model yang menjadi bahan kaji uji… amacam cantik?
Siapa tak kenal dengan jurusolek yang dah hampir 13 tahun bersama Siti, Nurul Shukor. Wah… macho lak Nurul kali nih. Siap coat dan bertali leher.
Siti juga tak lupa untuk menjemput semua insan yang membantu dalam menjayakan projek ini.
Siti juga diraikan. Selamat ulangtahun ke-15 tahun penglibatan Siti sebagai anak seni. Tahniah dari kami juga.

No comments:

Post a Comment