Thursday, October 29, 2009

Bisnes Baru

Inilah rupa gudang basikal tu..terletak d'kawasan perindustrian Pengkalan Chepa..
pelbagai saiz dan jenis basikal yang ada...
antara sparepart basikal...
hahah..bergambar kenangan d'samping basikal..
dah agak lama tak naik basikal ni..heheh..
stok jutaan ringgit...maklumlah supply barang seluruh malaysia n thailand...
antara yang sempat klik...
ni basikal yang dah siap d'pasang...
melawat gudang...
stok utk d'hantar ke kedai..
fuhh..banyak gler stok..
menarik jugak bisnes ni kan...

Idea utk menceburi cabang bisnes yang baru ni datang secara tba2..kebetulan ada kedai utk d'sewa berhampiran umah...so,apalagi sambar ajelah...sewa pun xmahal sangat..kira mampu la kot..heheh..sebelum ni dah lama sangat tolong family bisness...so apa salahnya cuba bukak shop sendiri kan...walaupun yang sebenarnya hajat d'hati nak bukak bisness perabot tp setelah setahun lebih mencari tapak yang sesuai..masih xjumpa2..maklumlah...nak bukak kedai perabot ni bukan senang..tapak kena besar dan strategik...xpela...bisnes ni jelah dulu...lagipun bisnes ni xmemerlukan modal yang besar..sasaran pelanggan aku adalah student U..kat sini ada Universiti Malaysia Terengganu,Universiti Darul Iman Malaysia...hmm...mat2 bangla ngan indon pun banyak...selebihnya budak kg kat sini...taman2 perumahan pun banyak kat area umah aku ni...so..aku rasa mereka ni memerlukan basikal utk kegunaan harian...walaupun bisnes ni kecik je..tp harapan aku begitu besar..semoga apa yang aku laburkan hari ini...akan memberi satu kejayaan jangka panjang untuk aku nanti...insyaALLAH... Memanglah aku langsung tiada pengalaman dalam bidang ni..tp aku akan belajar dan belajar...dulu pun masa mula2 aku menceburi bidang perniagaan perabot..aku langsung tiada pengalaman berniaga..tp hasil usaha,minat dan kesungguhan..akhirnya aku berjaya meletakkan perniagaan tu ke satu tahap yang leh d'banggakn...so..apalah sangat ngan bisnes basikal ni...aku kan dah ada pengalaman berniaga..insyaALLAH..aku pasti boleh melakukannya...D'samping jual basikal..aku juga jual tikar..segala macam tikar ada..tikar getah,tikar buluh,tikar sarawak,tikar rotan..alas meja plastik pun ada...
Barang2 tu semua aku dah order...tikar aku dah g tempah 2hari lepas kat bandar kuala Ganu je..kedai tu memang pengedar tikar D'Pantai Timur...pahtu semalam aku g kelantan..g gudang basikal kat kawasan perindustrian Pengkalan Chepa....fuhh..besar gler gudang tu..ye supply basikal ke seluruh malaysia...
alkisahnya aku dapat contact2 ni daripada rakan bisness perabot akula..biasalah..org banyak kaki..heheh..berkenalan ngan basikal hampir 2jam gak..bincang2 harga..penghantaran..bayaran..servis..melawat gudang dan macam2 lagi...alhamdulillah..semua dah settle...minggu depan barang akan sampai...dan bermulalah sesuatu yang baru dalam hidup aku..nampaknya lepas ni aku akan lebih bz..ngan kedai perabot lagi..kedai baru ni lagi..pahtu nanti hujung tahun ngan simply siti lakk...semoga kejayaan akan bersama aku..insyaALLAH..


Lepas ni aku akan update blog utk bisness baru ni..minggu depan 1hb aku start masuk barang dan sebagainya...maka bermulalah plan itu..plan ni..tungguuu

No comments:

Post a Comment