Sunday, March 22, 2009

Aksi kejar-mengejar

Sekadar berkongsi pengalaman hari ini..
lebih kurang jam 1.37pm..selepas ku bersiap2 mandi..meka-up..sementara ada waktu yang terluang sebelum jam 2..ku pun bukak laptop..ingat nak online kejap..baru je on laptop..tiba2 ku terdengar riuh rendah kat luar bilik.."kejar2.."aik..kejar apa pulak ni..semakin lama semakin kuat...
aik..xleh jadi ni..ku pun intai melalui tingkap bilikku..rupanya ada seisi kejar mengejar kat tepi umahku..apa kes ni..ragut ke...ku lihat beberapa org sedang mengejar seorang lelaki..apalagi..aku terus keluar umah dan menyaksikan adegan tersebut...rupanya kes nak curi motor..aku segera mendapatkan cerita yang sebenarnya..rupa2nya adikku yang berada di dapur telah melihat kelibat yang mencurigakan dari lelaki tersebut...alkisahnya cermin dapur umah kami gelap..so..kami leh lihat aksi org kat luar secara bebas..heheh...nasib baik ada beberapa org pekerja workshop..kedai tayar..kedai makan kat area tu yang sama2 mengejar pencuri tu..bila dah kena kepung..apalagi..kena belasahlah..sesampainya aku kat tempat diaorg kepung budak tu..seisi belasah dah tamat..terkejut gak aku tgk keadaan budak tu..berdarah kepala..nasib baik xmati je..kalu x..sure jd kes bunuh..sekejap je tempat tu penuh ngan org ramai..xlama kemudian..polis n ambulans pun sampai..dengar kata..leher ngan lengan budak tu patah akibat kena belasah..biasalah..bila dah ramai2 kepung...tupun nasib baik mereka xgunakan kayu or besi ke..kalu x lagi parah..kesian gak aku tgk budak tu..umur dlm 20-25thn kot..ntah apa nak jadi kan...
ni lah kali pertama aku tgk seisi kejar mengejar kat area umah aku ni..siang2 ari leh je dia buat keje,kan..berani sungguh...motor tu parking tepi kedai je tu..org lalu lalang sepanjang masa...
agaknya dah biasa sangat buat keje mcm tu,kan...kali ni nasib xbaik..

4 comments:

  1. padan muka budak tu..biar dia rasa skit..
    pencuri mcm tu memang kna ajar..kalau x insaf x tau la kan..

    akak, take care ek.. :)

    ReplyDelete
  2. Alamak teruk jugak budak tu kena belasah yea. Tp yelah sapa suh buat kerja jahat. Nasib le. Kalu time k ida kna samun tu hari ada org ramai tlg mcm ni kn best. Hehe

    ReplyDelete